Tunnin juna ja talous

Ratahankkeet 20190202

Tunnin juna on hieno homma. Ja nyt se lähempänä kuin koskaan. Ja mikä parasta kuten Kauppalehti uutisoi:

Ministeri Bernerin julkistamat miljardien ratahankkeet eivät rasita valtion budjettia.

Pilvilinna on tarjottu ministerien Berner, Orpo ja Lindströmin toimesta.

Asetettuun reaalimaailmaan. Tällä hetkellä Turun Helsingin välisen matkaan edullisin tarjous näyttää tältä. Yhdeksällä eurolla pääsee Turusta Helsinkiin ja normaalihintakin on 16 euroa. Tehdään sellainen laskuharjoitus, että matkan hinta kaksinkertaistetaan ja että puolet hinnasta 15 euroa menisi ratakorvaukseen. Jos matkoja on kuten on kerrottu 1, 6 miljoonaa vuodessa, niin vuoden aikana kertyisi ratayhtiölle tuloja 24 miljoonaa euroa.
Kun hankkeen kustannukseksi on laskettu 2000 miljoonaa euroa, merkitsee pääomakorvaus 1,2 prosenttia, sillä pitäisi maksaa korot ja lyhentää lainat. Tämä lähentelee  taikuutta.

Nyt se kysymys: Onko tämä julkistus vaalikikkailua vai hyväuskoisten hölmöjen hommaa.
Tunnin junassa on kaikennäköistä hyvää kuten tunnin junan sivut kertovat ja alla olevat päättäjät TS:ssä 2.22019 todistavat.

Mutta totuuskin pitäisi kertoa: Hanke tarvitsee julkista rahoitusta todennäköisesti vero- ja velkamarkkoja

 

2.2.2019


Mikä on Naantalin Työväenyhdistys?
Mitä on sosialidemokratia?
Lue tästä
Esittely

Naantalin sosiaalidemokraatit tiedottaa

Seuraa somessa