Pehmeälle rakennetaan, mutta ehkä talouden pohjat häämöttävät

Talousraportti
sisälsi
huonojen uutisten lisäksi sellaisen ihmeen, että
henkilöstökustannukset eivät ole nousseet. Se on merkittävä enne. Tosin
verotulojen ongelmia on sen verran, että ensi vuoden budjetin tekemine on
riittävän työlästä. Neljä miljoonan on näköpiirissä oleva aukko, jonka umpeen kuromisessa
on Kallun Grillillä hommia.

Pirttiluoto –
Karjaluoto kaava
etenee. Sosialidemokraatit ovat olleet epäileväisiä mereen
rakentamiseen. Kaava ei ole tältä osin muuttunut ja siksi johdonmukaisesti
Hannu Aalto Sirpa Hagsbergin kannattamana ehdotti asian

Joukkoliikenteen
kehittäminen
on käynnissä ja  kysymys
vyöhykkeistä on avoinna ja tässä on pientä köydenvetoa. Näyttäisi kuitenkin
siltä, että  nykyinen 5.50 €
kertalippu  laskisi kertalippu 3 € ja
kakkosvyöhykkeellä 4.20 €. Naantalille järjestely maksaa 52.000 euroa
enemmän kuin nykyinen, eli hinnan lakulle tulee kohtuullinen hinta.
Kaikki linjat on kilpailutettava. Suurin linja 110 linja, jossa joka toinen
linja jatkaa Kaarinaan ja Lietoon. Velkuakin saa nyt oman yhteyden
koululaiskuljetuksia varten. Palveluliikenteen autot tulisi ottaa kilpailuun
mukaan. Menojen jakamisperusteet: Saaristonliikenne on kokonaan Naantalin
kontolla. Ulkopuoliset käyttäjät maksavat nousukorvauksen, joka 1,6 €/kerta. Miten
Turku tulee suhtautumaan asiaan lopullisesti, selviää myöhemmin.

27.5.2013

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Mikä on Naantalin Työväenyhdistys?
Mitä on sosialidemokratia?
Lue tästä
Esittely

Naantalin sosiaalidemokraatit tiedottaa

Blogi

Seuraa somessa