Pehmeälle rakennetaan, mutta ehkä talouden pohjat häämöttävät

Talousraportti sisälsi huonojen uutisten lisäksi sellaisen ihmeen, että henkilöstökustannukset eivät ole nousseet. Se on merkittävä enne. Tosin verotulojen ongelmia on sen verran, että ensi vuoden budjetin tekemine on riittävän työlästä. Neljä miljoonan on näköpiirissä oleva aukko, jonka umpeen kuromisessa on Kallun Grillillä hommia.

Pirttiluoto – Karjaluoto kaava etenee. Sosialidemokraatit ovat olleet epäileväisiä mereen rakentamiseen. Kaava ei ole tältä osin muuttunut ja siksi johdonmukaisesti Hannu Aalto Sirpa Hagsbergin kannattamana ehdotti asian

Joukkoliikenteen kehittäminen on käynnissä ja  kysymys vyöhykkeistä on avoinna ja tässä on pientä köydenvetoa. Näyttäisi kuitenkin siltä, että  nykyinen 5.50 € kertalippu  laskisi kertalippu 3 € ja kakkosvyöhykkeellä 4.20 €. Naantalille järjestely maksaa 52.000 euroa enemmän kuin nykyinen, eli hinnan lakulle tulee kohtuullinen hinta.
Kaikki linjat on kilpailutettava. Suurin linja 110 linja, jossa joka toinen linja jatkaa Kaarinaan ja Lietoon. Velkuakin saa nyt oman yhteyden koululaiskuljetuksia varten. Palveluliikenteen autot tulisi ottaa kilpailuun mukaan. Menojen jakamisperusteet: Saaristonliikenne on kokonaan Naantalin kontolla. Ulkopuoliset käyttäjät maksavat nousukorvauksen, joka 1,6 €/kerta. Miten Turku tulee suhtautumaan asiaan lopullisesti, selviää myöhemmin.


TUTUSTU KUNTAVAALI-
EHDOKKAISIIMME!